Kurumsal Kimlik

Logo Anotomisi

Genel Motto "Tokalaşmak"

Tokalaşma simgesi ile kardeş olursak birbirimizin elinden tutarsak ancak bir ümmeti kardeşliği yani hilali birliği oluşturabiliriz. Bu motordan yola çıkarak ileriki dönemlerde yapılacak tanıtım çalışmalarında örnek fotoğraf çekimlerinde tokalaşma pozları ile misyon ve vizyon bütünleşmesi sağlanacaktır kısacası tokalaşmayı görünce ümmet hareketi algısı oluşacak.

Dünya Sembolü

Uluslararasılığı ve globalliği temsil eder. Uluslararası kurum ve kuruluşların çoğu bu sembolü kullanır ancak önemli olan ise sizin kendi logonuzu da bunu öznelleştirebilmenizdir. Biz de bu sembolü de "alem" kullanarak İslam'ın kubbesi altında toplanmış uluslararası bir iletişimi ortaya koyuyoruz.

Renkler

Mavi

Kamu kurumlarının bir çoğunda dosya klasör ve benzeri renkler mavi renkte yapılır çünkü bu renk disiplin ve düzenlilik anlamını taşır. Mavinin bir diğer anlamı ise tonlarıyla birlikte Türklerin tarih boyunca kullandığı hatta Türklerle özdeşleşen bir renk olmasıdır. Sancağından süslemesindeki çinisine varıncaya kadar mavi renk kullanılarak Türklüğü temsil ettiği kabul edilir. Yani mavi tercihin deki maksadımız "birbirlerine merhamet disiplini altında bağlanmış islam topluluğudur" bu da zaten ümmet kavramının tanımıdır.

Yeşil

İletişim literatüründe; uyumun, uysallığın, yardımlaşmanın ve paylaşmanın rengidir. Dolayısıyla genel olarak islam'ı ve Müslümanları sembolize eden bir renktir. Yeşilin farklı tonunun kullanılmasının sebebi ise "farklılıklarımız olsa da biz aynı öze sahibiz" mesajını vermek içindir.